Marketing

Online jelenlét

Az online pénzkereseti lehetőség ma már teljesen beszívódott hétköznapjainkba. Kecsegtetőnek tűnik, hiszen egy laptopot bárhol be tudunk kapcsolni, nem vagyunk helyhez kötve. Néha úgy tűnik, hogy dolgozni sem kell.


A lehetőség valóban adott, valóban elérhető, ezért rengetegen próbálkoznak ilyen módon bevételhez jutni.


Vajon tényleg lehet így pénzt keresni? – Határozottan igen!

Azonban egyáltalán nem egyszerű út és hosszú, lassú folyamat.


Hogyan kezdjünk bele, hogyan érhetünk el sikereket online? 

Az Onine Marketing a kulcs.

Minden projektünk indításával kiemelt figyelmet fordítunk a marketing eszközök használatára. Kijelenthető, hogy ma már elengedhetetlen az Online Marketing. 

Az Online Marketingre befektetésként gondoljunk a kiadás helyett!

Rengeteg hirdetést láthatunk, amely reklámozza a különböző vállalkozásokat, vagy vállalkozókat, akik marketing tevékenységgel, brandépítéssel foglalkoznak. 

Három választásunk van:

1. Megbízhatunk egy Marketing Ügynökséget

2. Választhatunk egy Marketing Partnert

3. Legritkább esetben saját magunk megbirkózunk vele

Mielőtt választunk:

Vizsgáljuk meg röviden a mai felfogást: 

Na ez egy gerilla videó lesz, ezt jó sokan meg fogják osztani, jó sokan meg fogják nézni!” 

Elárulom, hogy nem. Alig fog eljutni bárkihez is a videó.

Vess egy pillantást a közösségi oldalak felhasználóinak logikájára és gondold végig:

Ami nem trendi és nem ismert, azt nem osztom meg, nem támogatom és nem adom a nevem hozzá!”

Te hány barátod munkáját, vagy linkjét osztottad meg ezzel támogatva őt?

Elemezzük a mai Marketing lényegét:

A marketing, mint önálló szakma már nem működik. Természetesen tisztelet a kivételnek, aki végigjárta az utat, pénzt, időt, energiát, tanulást nem spórolva.

Egy marketinges a mai felfogás szerint már “minden szakmához ért”: tud fotózni, videózni, kiváló operatőr, újságíró, szövegíró, színész , stb.

A szakmákhoz szükséges képzettségek hiányában elmondásuk szerint mégis meg tudják állapítani, hogy milyen egy jól megkomponált fotó, milyen egy jó reklámfilm.

Tudjuk, hogy ez nem igaz, valójában csak tippelnek, amivel nem is lenne probléma, hiszen az ő feladatuk az ötlet kidolgozása, majd terjesztése, a kivitelezés már másokra van bízva. 

Itt rá is térnék a választási lehetőségek egyikére: 

A mai Marketing Ügynökségekre és tevékenységükre.

Első lépésként megnéztem közösségi és videómegosztó oldalaikat. (Facebook, Instagram, YouTube). Sokszor tapasztaltam, hogy nagyon alacsony számú rajongó bázisra (Követőkre) tettek szert. Ezzel máris hitelüket vesztették. Persze előfordulhat, hogy a saját brandépítés nehezebb, mint egy megrendelő részére.  

Az ügynökségek ajánlanak, tanácsolnak, viszont nem teljesítenek, de miért? A legfontosabb céljuk, hogy minél hosszabb távú megbízásokat kössenek a megrendelőkkel, ám ez hogyan érhető el? – Alacsony, stagnáló teljesítéssel a hosszabb együttműködés céljából.

Több szakmát szeretnének átölelni szakképzetlen csoporttal. Ez mit jelent?

– Régen a reklámfilmeket profi stábbal forgatták: Forgatókönyvíróval, Rendezővel, Operatőrrel, Világosítóval, Hangtechnikussal, stb.
– Arculatot, logót, plakátokat profi fotósok komoly eszközparkkal, technikával, grafikusok, tervezők bevonásával készítették el.

Ma ez egyáltalán nem mondható el. Ismerősökkel, cimbikkel működnek együtt haveri alapon:

„Minél olcsóbban és gyorsabban, minél magasabb profittal, minél több ügyféllel!”

Mai napig a SEO fontosságát hirdetik, pedig egyértelműen érvényét vesztett, elavult eszköz.

Aki jártas az Online Marketingben, az tudja, hogy a Google megváltoztatott, felülírt mindent.

Nézzük meg a következő választási lehetőségünket, a Marketing Partnert:

Aki kifejezetten azon dolgozik, hogyan lehet ügyfele a keresési listák elején.

Tisztában van azzal, hogy csak kampányokkal, fizetett hirdetésekkel lehet előtérbe kerülni, népszerűsíteni szolgáltatásaikat, termékeiket.

A Marketing Partner is természetesen figyelmet fordít a SEO-zásra, de tudja, hogy nem ez az első és egyetlen feladat, valamint nem dől hátra a székben azzal a tudattal, hogy na most eleget is tett “online marketinges” feladatnak.

Az árak tekintetében sokkal kedvezőbb. Elérhető áron nyújt hatékony eredményt.

 Következtetések:

Marketing Partnerként nem tanácsolom az utolsó választási lehetőséget, hogy magán akcióként indítsuk el projektünk online marketing tevékenységét.

Bár már mindenki számára elérhetőek az online marketing eszközök, mégis rengeteg olyan kulissza van, amelyet csak egy szakértő ismer. 

A legcélszerűbb, ha megbízással együttműködsz egy Marketing Patnerrel.